Sebrat vhozenou rukavici. Proč je to nejlepší cesta ke zlepšení?

  • 31.8.2019
traffic-sign-809006_640

Přemýšlíte, jak se zlepšit v copywritingu? Nebo jinde? Podle mě je ideální přijímat výzvy. Opět se mi to potvrdilo, když jsem začal spolupracovat s…

Webináře, e-booky, školení, články, podcasty… Na internetu se povalují tuny materiálu, který si nasbíráte zdarma. Vypadá to, že si stačí všechno nastudovat, sednout k počítači, psát a ejhle, jste skvělými copywritery. 

Kdyby to bylo takhle jednoduchý, nemám za chvíli co jíst. 

I když mají tyhle e-booky a školení skvělý titulky a zaručeně kvalitní a hodnotný obsah (ve skutečnosti jich je jen hrstka), k sebe zdokonalení to nestačí. Je to jako bych trénoval, trénoval a nikdy nešel na skutečný závod.

Je to jako bych sledoval na youtube hodiny o dělání fajnové omítky, ale nikdy do ruky nevzal zednickou lžíci…

Rogelli.cz. Psát, či nepsat? 

Brouzdám si tak skupinou na Facebooku a sleduju, co se děje. V tom zostřím na inzerát, ve kterém kdosi hledá copywritera pro e-shop, který prodává cyklistické a běžecké oblečení. 

Rogelli.cz, Rogelli.sk, Rogelli.pl… 

To zní skvěle pro zarytého sportovce, mumlám si nad klávesnicí. 

Jdu to toho. 

Pak se začne ukazovat, že to není jen takové ledajaké psaní. Musím zvládnout – SEO analytiku, affiliate, komunikaci se zdroji informací, týmem, dodavateli, rešerše, finální úpravy vzhledu, úpravy zdrojového kódu. 

Ne, že bych ty úkoly nezvládl, nebo nedělal. Ale celkové pojetí se přeci jenom lišilo od všech blogů, které jsem kdy psal. Chce se mi do toho? Zvládnu to?

Kdo se bojí, nesmí do lesa. Kdo má bobky, nic nového se nenaučí. 

Mám rád výzvy. Tak jsem šel do toho. 

Jakmile jsem se do toho s Rogelli.cz opřeli, věděl jsem, že se začínám podílet na tvorbě obsahu, který má skutečný smysl. Každý úkon, každý krok je promyšlený. Není to plýtvání písmenky, která zůstanou bez povšimnutí. 

Překážky?

Vždycky nějaké budou.

Ať už to je strach z toho, že něco nezvládnu. Nebo trochu lenosti učit se nové věci. 

Líbí se mi, jak to popsal Tomáš Baťa. 

„Lidé se obávají neznáma. Jest pravda, že každé opuštění starého znamená nejistotu – skok do tmy. Avšak kdo chce pomoci sobě a jiným, musí opustit dobré, aby mohl vybojovat lepší. Nesmí držeti pevně vrabce v hrsti jen proto, že je lepší než holub na střeše. Bez odvahy ke změně není zlepšení, a tak není ani blahobytu!“

Po pár měsících spolupráce v parádním týmu se nám rodí pěkný články, na který jsme hrdí. Čas ukáže, jak obstojí u Googlu a u čtenářů. Já věřím, že zabodujou.

Ale o tom si povíme zase za pár měsíců.